ARHIVA VESTI |
|
KAKO UNAPREDITI FUK I IZVEŠTAVANJE O FUK SISTEMU KOD INDIREKTNIH BUDŽETSKIH KORISNIKA NA LOKALNOM NIVOU? 22. maj 2020.
Nakon širokog kruga konsultacija u okviru dijaloga o javnim politikama na temu Unapređenje sistema finansijskog upravljanja i kontrole (FUK) i izveštavanja o FUK sistemu kod indirektnih budžetskih korisnika na lokalnom nivou Projekat Reforma lokalnih finansija II (RELOF2) izradio je Model unapređenja sistema finansijskog upravljanja i kontrole (FUK) kod indirektnih budžetskih korisnika (IBK) na lokalnom nivou sa preporukama za izmenu relevantnih propisa. Model razmatra sprovođenje sistema FUKa-a i način izveštavanja o njegovoj implementaciji na nivou jedinica lokalne samouprave i daje predloge mogućih izmena relevantnih propisa koji uređuju budžetski sistem i sistem finansijskog upravljanja i kontrole u javnom sektoru. Osnovna premisa predloženog modela jeste veća uloga lokalnih samouprava, kako u uspostavljanju, tako i praćenju implementacije FUK sistema kod IBK iz njihove nadležnosti, a naročito u delu izveštavanja, čime bi se unapredila i funkcija nadzora JLS nad sistemom internih kontrola kod IBK. Ovaj predlog Modela definisan je u skladu sa konceptom upravljačke odgovornosti, a na osnovu temeljne analize postojećih pravnih i organizacionih rešenja, postojeće prakse (ne)sprovođenja FUK sistema kod IBK na lokalnom nivou, kao i uloge JLS, kao njihovih osnivača. U narednoj fazi implementacije projekta, ukoliko predloženi model bude prihvaćen, RELOF2 je spreman da nastavi podršku unapređenju implementacije koncepta upravljačke odgovornosti na lokalnom nivou pilotiranjem predloženog modela u odabranim JLS. Takođe, RELOF2 je spreman i da pruži podršku Centralnoj jedinici za harmonizaciju Ministarstva finansija u unapređenju sistema izveštavanja o FUK sistemu na lokalnom nivou i daljoj reformi regulatornog okvira relevantnog za implementaciju modela. Projekat RELOF2 zahvaljuje svim lokalnim samoupravama koje su tokom dijaloga ukazale na izazove, prepreke u uspostavljanju FUK sistema, iznele svoja iskustva i dale sugestije koje bi mogle da doprinesu efikasnijem uspostavljanju ili unapređenju finansijskog upravljanja i kontrole u njihovim opštinskim/gradskim upravama i kod indirektnih korisnika. Zahvaljujemo i Centralnoj jedinica za harmonizaciju Ministarstva finansija, Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave i Stalnoj konferenciji gradova i opština (SKGO) su takođe dali svoj doprinos ovoj temi.
|
-
|