Detaljan komunikacioni plan za Participativno budžetiranje
Kampanju je potrebno planirati u skladu sa finansijskim mogućnostima opštine/grada i raspoloživim resursima (broj zaposlenih na poslovima odnosa sa javnošću i IT kadar), i to za sve faze PB. Kampanjom je potrebno obuhvatiti sve ciljne grupe, te je preporučljivo da se koriste različiti kanali komunikacije: lokalni i regionalni mediji za emitovanje TV i radio spotova i gostovanja predstavnika lokalne samouprave, dnevne novine, časopisi, društvene mreže, posteri, brošure, bilbordi itd. Osim klasičnih kanala komunikacije, lokalna administracija može da koristi i sve javne ustanove za objavljivanje postera sa informacijama o PB. Ovaj vid komunikacije je zgodan za pozive za prikupljanje predloga projekata, anketiranje i Lokalni budžetski forum. Posebnu pažnju treba usmeriti na komunikaciju sa organizacijama civilnog društva (nevladine organizacije i druga udruženja) zainteresovanim za neposredno učešće u realizaciji PB. Njihovi resursi (volonteri, društvene mreže, bilteni itd) takođe se mogu koristiti za promociju PB, o čemu se treba dogovoriti na početku planiranja kampanje. Osim toga, ove organizacije dobro poznaju lokalnu sredinu i specifične potrebe svojih ciljnih grupa, tako da lako mogu da identifikuju realne projekte koje je moguće realizovati kroz PB. Takođe, lokalna samouprava prostor u medijima može dobiti po mnogo povoljnijoj ceni nego komercijalni oglašivači. Stoga u pregovorima sa medijima treba obavezno napomenuti da je ovo kampanja od javnog značaja za sve građane kako bi se obezbedio dodatni popust.
AKTIVNOSTI KOJE SE OBAVEZNO KOMUNICIRAJU
|
![]() |
![]() |
![]() |
A Project financed by / Projekat finansira |
Implemented by / Projekat sprovode |